Liceul
Tehnologic
R U Ș E Ț U
c.i.f. 29208299 cod sirues 414811
Strada 1 Decembrie 1918,
Nr. 10,
Comuna Ruşeţu, Judeţul
Buzău, Cod poştal 127520
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
FISA POSTULUI PENTRU PERSONALUL
DIDACTIC AUXILIAR DE INFORMATICIAN
(personal didactic auxiliar)
În temeiul Legii educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și
completările ulterioare și al ROFUIP aprobat prin OMENCS 5079/2016, fișa
postului de informatician, anexă la contractul
individual de muncă înregistrat în Registrul general de evidență a
salariaților cu numărul ............, se încheie astăzi, .................,
prezenta:
Numele si
prenumele ............................................................
Specialitatea:
..............................
Denumirea
postului: INFORMATICIAN
Decizia
de numire: .............................................................
Încadrarea:
INFORMATICIAN
Cerințe:
-
studii: DIPLOMĂ DE ABSOLVIRE
INVATAMANT UNIVERSITAR DE PROFIL ( informatică, matematică – informatică,
informatică economică, automatizări și calculatoare)
- studii
specifice postului: cunoștințe Tehnologia informației și comunicațiilor,
administrare aplicație
AEL
Relații
profesionale:
- ierarhice
de subordonare: director; director adjunct;
-
de colaborare: cu personalul
didactic, didactic auxiliar și ceilalți angajați sau parteneri ai unității de
învățământ;
-
de reprezentare a unității
școlare la activități/conferințe/reuniuni etc. la care participă ca delegat din
partea unității.
I. ATRIBUTII SPECIFICE POSTULUI
1. PROIECTAREA
ACTIVITATII
1.1. Analizarea softurilor din rețeaua de calculatoare a
unității, actualizarea acestora și procurarea de noi licențe precum și
instalarea acestora.
1.2. Întreținerea și administrarea rețelei de calculatoare și INTERNET a școlii, a site-ului unității, a sistemelor informatice din
dotarea unității .
1.3. Întocmirea, actualizarea și
gestionarea bazelor de date SIIIR, EVNAT (înscrierea copiilor învățământ preșcolar, primar,
transferuri elevi, tichete preșcolari, bază date patrimoniu, date contabile etc.
).
1.4. Instalarea certificatului digital
SSL, conectarea pe platforma rocnee.eu, transferul și preluarea documentelor specifice ca persoană delegată la nivelul
școlii.
1.5. Rezolvarea problemelor specifice pregătirii și
desfășurării pentru examenele naționale și
pentru simulările aferente acestora (instalarea calculatoarelor și a
camerelor de supraveghere în sălile de examen, instalarea și verificarea
softurilor corespunzătoare înregistrărilor, salvarea și stocarea
înregistrărilor) .
1.6. Preluarea materialelor pentru
revista școlii de la cei implicați, tehnoredactarea și așezarea în pagină a informațiilor.
1.7. Verificarea permanentă a stării de funcționare a aparaturii electronice din dotarea unității și instalarea stației de amplificare
și a microfoanelor la toate evenimentele care necesită aceste echipamente
(deschiderea anului școlar, festivitatea de premiere, serbări și spectacole)
1.8. Elaborarea documentelor de
proiectare, a graficului
activităților care se vor desfășura în laboratorul
de informatică, dar și a activităților din sălile de clasă care necesită
calculator, videoproiector, CD-Player (în colaborare cu toate cadrele didactice
ale școlii, în funcție de necesități și dotări)
1.9. Actualizarea documentelor de
proiectare
2.
REALIZAREA ACTIVITATILOR DIDACTICE
CURRICULARE 2.1 Asigurarea asistenței tehnice, tuturor profesorilor școlii.
2.2
Instruirea și sprijinirea personalului didactic în vederea utilizării
aplicației AEL .
2.3 Organizarea și întreținerea echipamentelor de
calcul și a soft-urilor necesare activităților de predare-învățare.
2.4 Implicare în vederea achiziționării de noi
echipamente electronice și consumabile pentru acestea (referate de necesitate,
distribuitori de echipamente, oferte de preț).
2.5
Pregătirea și utilizarea materialelor didactice adecvate. (în acest caz a
softurilor didactice)
2.6 Gestionarea corespunzătoare a spațiilor și
bunurilor puse la dispoziție de conducerea școlii prin compartimentul
administrativ.
2.7 Promovarea performanței școlare pe site-ul
școlii, în revista școlii sau pe site-uri de socializare.
3.
REALIZAREA ACTIVITATILOR DIDACTICE EXTRACURRICULARE
3.1
|
Asigurarea asistenței
tehnice și valorificarea activităților extracurriculare din cadrul
|
programului
,, Școala altfel!”, ,,Zilele școlii” și alte manifestări culturale, artistice
|
|
3.2
|
Inițierea,
elaborarea și derularea unor programe educative și proiecte cu implicarea, pe
|
baza
acordurilor/contractelor de parteneriat,
partenerilor educaționali.
|
4.
COMUNICARE SI RELATIONARE
4.1 Dezvoltarea capacității de comunicare si relaționare
cu elevii, cu personalul scolii, cu echipa managerială și în cadrul
comunității.
4.2 Utilizarea și promovarea tuturor tipurilor de
comunicare în interiorul unității și cu factorii ierarhici superiori, familia,
partenerii economici și sociali.
4.3 Promovarea unui comportament asertiv în
relațiile cu personalul unității de învățământ
5.
MANAGEMENTUL CARIEREI ȘI AL DEZVOLTĂRII PERSONALE
5.1 Cunoașterea și respectarea legislației privind
formarea și dezvoltarea profesională a personalului didactic, cu luarea în
considerație a nevoilor proprii de dezvoltare.
5.2
Participarea la activități metodice, stagii de formare/cursuri de
perfecționare, manifestări științifice etc. organizate la nivelul școlii, de
ISJ sau alte instituții acreditate de Ministerul Educației Naționale
5.3 Aplicarea
cunoştințelor/abilităților/competențelor dobândite
6.
CONTRIBUȚIA LA DEZVOLTAREA
INSTITUȚIONALĂ ȘI LA PROMOVAREA IMAGINII UNITĂȚII ȘCOLARE
6.1 Implicarea în realizarea acțiunilor de
promovare a ofertei educaționale.
6.2 Promovarea sistemului de valori al unității
la nivelul comunității.
6.3
Facilitarea procesului de cunoaștere, înțelegere, însușire și respectare a
regulilor sociale.
6.4 Inițierea și derularea proiectelor și
parteneriatelor.
6.5 Organizarea activităților privind respectarea
normelor, procedurilor de sănătate și securitate a muncii, de PSI pentru
activitățile desfășurate în laborator.
6.6 Implicarea în pregătirea și participarea la
acțiunile educative, științifice și cultural-spirituale cuprinse în programele
adoptate în comun de Comisia pentru educație, cultură, religie a Consiliului
Local, școlile din comună, Centrul Cultural și celelalte instituții locale
6.7 Participă la operaționalizarea/desfășurarea
programelor și realizarea obiectivelor stabilite prin Planul de dezvoltare
instituțională, programele manageriale, planurile operaționale și din celelalte
documente de proiectare
6.8 Exercitarea atribuțiilor care îi revin în
calitate de responsabil/coordonator sau membru al comisiilor/colectivelor de
lucru/compartimentelor/structurilor funcționale constituite potrivit normelor
legale în vigoare sau ca responsabil pe domenii de activitate, conform actelor
interne de autoritate
II. ALTE ATRIBUȚII
·
cunoașterea și
respectarea/aplicarea
prevederilor Legii educației
naționale nr.1/2011, a
ROFUIP, a Regulamentului aprobat prin OMEN
5556/2011 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a
bibliotecilor şcolare şi a centrelor de documentare şi informare și a
celorlalte acte normative incidente
·
atribuțiile profesorului documentarist :
-
gestionează fondul de carte al
centrului de documentare și informare și asigura păstrarea și securitatea
acestora, cu respectarea condițiilor de răspundere prevăzute de legislația în
vigoare;
-
gestionează și răspunde de
echipamentele materiale alocate prin proiectul privind învățământul rural
(costume naționale, orgă electronică, video - proiector, materiale
documentare);
- elaborează un proiect anual de activitate și plan semestrial de
activități, programul de activități al centrului de documentare și informare în
parteneriat/ cu consultarea cadrelor didactice și a conducerii unității
școlare;
-
colaborează cu profesorii de
specialitate, cu bibliotecarul școlii privind întocmirea programului
activităților centrului de documentare și informare;
-
se implică în pregătirea și
organizarea acțiunilor cuprinse în programul acțiunilor educativ-formative și
culturale ale școlii ;
- promovează
imaginea și activitatea CDI în cadrul activităților de parteneriat și pe site-ul
școlii ;
- implicarea
în crearea unei culturi a calității și a unei culturi informaționale la nivelul
instituției.
·
ducerea la îndeplinire a
măsurilor/sarcinilor stabilite prin ordine, adrese, notificări ale MECTS sau prin
decizii/adrese ale ISJ Buzău, CCD Buzău;
·
respectarea
normelor și îndeplinirea
sarcinilor privind evaluarea
și asigurarea calității
în
·
respectarea Codului de etică profesională;
·
respectarea/aplicarea
regulamentului intern și a tuturor actelor și normelor prin care se stabilește
ordinea juridică internă a instituției, inclusiv a procedurilor aplicabile la
nivelul acesteia;
·
aplicarea/respectarea normelor și
exercitarea atribuțiilor stabilite prin regulamente, proceduri și acte interne
de autoritate privind:
-
siguranța în mediul școlar,
securitatea și sănătatea în muncă a personalului, a elevilor și a tuturor
persoanelor aflate în raza de competență
-
protecția civilă și situațiile de urgență, inclusiv
apărarea împotriva incendiilor;
-
păstrarea și utilizarea
corespunzătoare a bazei didactico-materiale a școlii și gestionarea
corespunzătoare a bunurilor încredințate de școală;
·
răspunde de întocmirea,
completarea, actualizarea, evidența, utilizarea, păstrarea, utilizarea și
predarea la secretariatul unității sau la comisia de selecție și arhivare a
documentelor școlare
·
furnizează compartimentelor de
specialitate, responsabililor pe domenii, conducerii școlii și reprezentanților
ISJ Buzău informații, date statistice sau documente ce țin de competența sa și
întocmește/prezintă informările sau rapoartele solicitate
·
ducerea la îndeplinire a tuturor
sarcinilor stabilite prin hotărâri ale Consiliului de administrație, decizii
ale directorului sau prin hotărâri luate de către Consiliul profesoral, care
devin obligatorii, fără altă formalitate, de la data comunicării actului de
autoritate (ale cărui efecte se pot suspenda doar în situațiile în care acestea
sunt contestate de cadrul didactic în cauză).
III.
Răspunderea
disciplinară
Neîndeplinirea sarcinilor de serviciu sau
îndeplinirea lor în mod necorespunzător atrage după sine diminuarea
calificativului și/sau sancționarea disciplinară, conform prevederilor legii.
Prezenta
fişǎ devine, la data semnǎrii de cǎtre angajat, anexǎ la contractual individual
de muncǎ și produce efectele corespunzătoare.
Director,
GROSU AURA
Semnătura titularului de luare la cunoștinţă :
Data………………………….
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu