marți, 28 noiembrie 2017

FISA POSTULUI PENTRU PERSONALUL DIDACTIC AUXILIAR DE INFORMATICIAN


Liceul   Tehnologic
R U Ș E Ț U
c.i.f. 29208299 cod sirues 414811
Strada 1 Decembrie 1918, Nr. 10,
Comuna Ruşeţu, Judeţul Buzău, Cod poştal 127520

SiglaMECS-cfManualSiglaMECS-cfManualSigla MEN 2012 format pngSigla MEN 2012 format png



FISA POSTULUI PENTRU PERSONALUL
DIDACTIC AUXILIAR DE INFORMATICIAN
(personal didactic auxiliar)


În temeiul Legii educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare și al ROFUIP aprobat prin OMENCS 5079/2016, fișa postului de informatician, anexă la contractul

individual de muncă înregistrat în Registrul general de evidență a salariaților cu numărul ............, se încheie astăzi, ................., prezenta:

Numele si prenumele ............................................................
Specialitatea: ..............................
Denumirea postului: INFORMATICIAN
Decizia de numire: .............................................................
Încadrarea: INFORMATICIAN

Cerințe:

-   studii: DIPLOMĂ DE ABSOLVIRE INVATAMANT UNIVERSITAR DE PROFIL ( informatică, matematică – informatică, informatică economică, automatizări și calculatoare)

-   studii specifice postului: cunoștințe Tehnologia informației și comunicațiilor, administrare aplicație
AEL

Relații profesionale:
-  ierarhice de subordonare: director; director adjunct;

-   de colaborare: cu personalul didactic, didactic auxiliar și ceilalți angajați sau parteneri ai unității de învățământ;

-   de reprezentare a unității școlare la activități/conferințe/reuniuni etc. la care participă ca delegat din partea unității.

I. ATRIBUTII SPECIFICE POSTULUI

1.  PROIECTAREA ACTIVITATII

1.1. Analizarea softurilor din rețeaua de calculatoare a unității, actualizarea acestora și procurarea de noi licențe precum și instalarea acestora.

1.2. Întreținerea și administrarea rețelei de calculatoare și INTERNET a școlii, a site-ului unității, a sistemelor informatice din dotarea unității .

1.3. Întocmirea, actualizarea și gestionarea bazelor de date SIIIR, EVNAT (înscrierea copiilor învățământ preșcolar, primar, transferuri elevi, tichete preșcolari, bază date patrimoniu, date contabile etc. ).

1.4. Instalarea certificatului digital SSL, conectarea pe platforma rocnee.eu, transferul și preluarea documentelor specifice ca persoană delegată la nivelul școlii.

1.5. Rezolvarea problemelor specifice pregătirii și desfășurării pentru examenele naționale și pentru simulările aferente acestora (instalarea calculatoarelor și a camerelor de supraveghere în sălile de examen, instalarea și verificarea softurilor corespunzătoare înregistrărilor, salvarea și stocarea înregistrărilor) .

1.6. Preluarea materialelor pentru revista școlii de la cei implicați, tehnoredactarea și așezarea în pagină a informațiilor.

1.7. Verificarea permanentă a stării de funcționare a aparaturii electronice din dotarea unității și instalarea stației de amplificare și a microfoanelor la toate evenimentele care necesită aceste echipamente (deschiderea anului școlar, festivitatea de premiere, serbări și spectacole)

1.8. Elaborarea documentelor de proiectare, a graficului activităților care se vor desfășura în laboratorul de informatică, dar și a activităților din sălile de clasă care necesită calculator, videoproiector, CD-Player (în colaborare cu toate cadrele didactice ale școlii, în funcție de necesități și dotări)

1.9. Actualizarea documentelor de proiectare

2.        REALIZAREA ACTIVITATILOR DIDACTICE CURRICULARE 2.1 Asigurarea asistenței tehnice, tuturor profesorilor școlii.
2.2 Instruirea și sprijinirea personalului didactic în vederea utilizării aplicației AEL .

2.3 Organizarea și întreținerea echipamentelor de calcul și a soft-urilor necesare activităților de predare-învățare.

2.4 Implicare în vederea achiziționării de noi echipamente electronice și consumabile pentru acestea (referate de necesitate, distribuitori de echipamente, oferte de preț).

2.5 Pregătirea și utilizarea materialelor didactice adecvate. (în acest caz a softurilor didactice)

2.6 Gestionarea corespunzătoare a spațiilor și bunurilor puse la dispoziție de conducerea școlii prin compartimentul administrativ.

2.7 Promovarea performanței școlare pe site-ul școlii, în revista școlii sau pe site-uri de socializare.

3.        REALIZAREA ACTIVITATILOR DIDACTICE EXTRACURRICULARE
3.1
Asigurarea  asistenței  tehnice   și  valorificarea  activităților extracurriculare  din cadrul

programului ,, Școala altfel!”, ,,Zilele școlii” și alte manifestări culturale, artistice
3.2
Inițierea, elaborarea și derularea unor programe educative și proiecte cu implicarea, pe

baza acordurilor/contractelor de parteneriat,  partenerilor educaționali.

4.        COMUNICARE SI RELATIONARE

4.1 Dezvoltarea capacității de comunicare si relaționare cu elevii, cu personalul scolii, cu echipa managerială și în cadrul comunității.

4.2 Utilizarea și promovarea tuturor tipurilor de comunicare în interiorul unității și cu factorii ierarhici superiori, familia, partenerii economici și sociali.

4.3  Promovarea unui comportament asertiv în relațiile cu personalul unității de învățământ

5.        MANAGEMENTUL CARIEREI ȘI AL DEZVOLTĂRII PERSONALE

5.1 Cunoașterea și respectarea legislației privind formarea și dezvoltarea profesională a personalului didactic, cu luarea în considerație a nevoilor proprii de dezvoltare.

5.2 Participarea la activități metodice, stagii de formare/cursuri de perfecționare, manifestări științifice etc. organizate la nivelul școlii, de ISJ sau alte instituții acreditate de Ministerul Educației Naționale

5.3  Aplicarea cunoştințelor/abilităților/competențelor dobândite

6.        CONTRIBUȚIA LA DEZVOLTAREA INSTITUȚIONALĂ ȘI LA PROMOVAREA IMAGINII UNITĂȚII ȘCOLARE

6.1  Implicarea în realizarea acțiunilor de promovare a ofertei educaționale.
6.2  Promovarea sistemului de valori al unității la nivelul comunității.

6.3 Facilitarea procesului de cunoaștere, înțelegere, însușire și respectare a regulilor sociale.
6.4  Inițierea și derularea proiectelor și parteneriatelor.

6.5 Organizarea activităților privind respectarea normelor, procedurilor de sănătate și securitate a muncii, de PSI pentru activitățile desfășurate în laborator.

6.6 Implicarea în pregătirea și participarea la acțiunile educative, științifice și cultural-spirituale cuprinse în programele adoptate în comun de Comisia pentru educație, cultură, religie a Consiliului Local, școlile din comună, Centrul Cultural și celelalte instituții locale

6.7 Participă la operaționalizarea/desfășurarea programelor și realizarea obiectivelor stabilite prin Planul de dezvoltare instituțională, programele manageriale, planurile operaționale și din celelalte documente de proiectare

6.8 Exercitarea atribuțiilor care îi revin în calitate de responsabil/coordonator sau membru al comisiilor/colectivelor de lucru/compartimentelor/structurilor funcționale constituite potrivit normelor legale în vigoare sau ca responsabil pe domenii de activitate, conform actelor interne de autoritate

II.  ALTE ATRIBUȚII
·         cunoașterea  și  respectarea/aplicarea  prevederilor  Legii  educației  naționale  nr.1/2011,  a

ROFUIP, a Regulamentului aprobat prin OMEN 5556/2011 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a bibliotecilor şcolare şi a centrelor de documentare şi informare și a celorlalte acte normative incidente

·         atribuțiile profesorului documentarist :

-    gestionează fondul de carte al centrului de documentare și informare și asigura păstrarea și securitatea acestora, cu respectarea condițiilor de răspundere prevăzute de legislația în vigoare;

-   gestionează și răspunde de echipamentele materiale alocate prin proiectul privind învățământul rural (costume naționale, orgă electronică, video - proiector, materiale documentare);

-  elaborează un proiect anual de activitate și plan semestrial de activități, programul de activități al centrului de documentare și informare în parteneriat/ cu consultarea cadrelor didactice și a conducerii unității școlare;

-   colaborează cu profesorii de specialitate, cu bibliotecarul școlii privind întocmirea programului activităților centrului de documentare și informare;

-    se implică în pregătirea și organizarea acțiunilor cuprinse în programul acțiunilor educativ-formative și culturale ale școlii ;

-  promovează imaginea și activitatea CDI în cadrul activităților de parteneriat și pe site-ul școlii ;
-  implicarea în crearea unei culturi a calității și a unei culturi informaționale la nivelul instituției.

·         ducerea la îndeplinire a măsurilor/sarcinilor stabilite prin ordine, adrese, notificări ale MECTS sau prin decizii/adrese ale ISJ Buzău, CCD Buzău;

·         respectarea  normelor  și  îndeplinirea  sarcinilor  privind  evaluarea  și  asigurarea  calității  în

educație;

·         respectarea Codului de etică profesională;

·         respectarea/aplicarea regulamentului intern și a tuturor actelor și normelor prin care se stabilește ordinea juridică internă a instituției, inclusiv a procedurilor aplicabile la nivelul acesteia;

·         aplicarea/respectarea normelor și exercitarea atribuțiilor stabilite prin regulamente, proceduri și acte interne de autoritate privind:

-          siguranța în mediul școlar, securitatea și sănătatea în muncă a personalului, a elevilor și a tuturor persoanelor aflate în raza de competență

-          protecția civilă și situațiile de urgență, inclusiv apărarea împotriva incendiilor;

-          păstrarea și utilizarea corespunzătoare a bazei didactico-materiale a școlii și gestionarea corespunzătoare a bunurilor încredințate de școală;

·         răspunde de întocmirea, completarea, actualizarea, evidența, utilizarea, păstrarea, utilizarea și predarea la secretariatul unității sau la comisia de selecție și arhivare a documentelor școlare

·         furnizează compartimentelor de specialitate, responsabililor pe domenii, conducerii școlii și reprezentanților ISJ Buzău informații, date statistice sau documente ce țin de competența sa și întocmește/prezintă informările sau rapoartele solicitate

·         ducerea la îndeplinire a tuturor sarcinilor stabilite prin hotărâri ale Consiliului de administrație, decizii ale directorului sau prin hotărâri luate de către Consiliul profesoral, care devin obligatorii, fără altă formalitate, de la data comunicării actului de autoritate (ale cărui efecte se pot suspenda doar în situațiile în care acestea sunt contestate de cadrul didactic în cauză).

III.         Răspunderea disciplinară

Neîndeplinirea sarcinilor de serviciu sau îndeplinirea lor în mod necorespunzător atrage după sine diminuarea calificativului și/sau sancționarea disciplinară, conform prevederilor legii.


Prezenta fişǎ devine, la data semnǎrii de cǎtre angajat, anexǎ la contractual individual de muncǎ și produce efectele corespunzătoare.




Director,


GROSU AURA


Semnătura titularului de luare la cunoștinţă :

Data………………………….








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu