duminică, 26 februarie 2017

FISA_POSTULUI_CADRU_DIDACTIC CU INDICATORI DE PERFORMANȚĂ

Anexa Nr. 3
la Metodologia de evaluare anuală a activităţii personalului didactic şi didactic auxiliar

FIŞA CADRU A POSTULUI - CADRU DIDACTIC ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR

    În temeiul Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, în temeiul contractului individual de muncă înregistrat în Registrul general de evidenţă a salariaţilor cu numărul _____, se încheie astăzi,__.__.____, prezenta fişă a postului:
    Numele şi prenumele ......................................................
    Specialitatea: ..................................................................
    Denumirea postului: ........................................................
    Decizia de numire: ..........................................................
    Încadrarea: titular/suplinitor/cadru didactic asociat
    Număr de ore sarcini de serviciu: ....................................
    Număr ore de predare: ...................................................
    Profesor diriginte la clasa: ...............................................

    Cerinţe:
    - studii:
    ......................................................................................
    ......................................................................................
    - studii specifice postului ................................................
    - vechime ......................................................................
    - grad didactic ...............................................................

    Relaţii profesionale:
    - ierarhice de subordonare: director; director adjunct; responsabil comisie metodica/catedra;
    - de colaborare: cu personalul didactic, didactic auxiliar, personalul unităţii de învăţământ;
    - de reprezentare a unităţii şcolare la activităţi/concursuri/festivaluri etc. la care participa ca delegat.
I. ATRIBUŢII SPECIFICE POSTULUI

1. PROIECTAREA ACTIVITĂŢII

Nr. crt.
Elemente de competenţă
Indicatori de performanţă
1.1
Analiza curriculumului şcolar
Identificarea aspectelor interdisciplinare în cadrul ariei curriculare specifice. Corelarea conţinutului disciplinei de învăţământ şi a activităţilor de învăţare cu obiectivele urmărite, prevederile programei şi timpul de învăţare.
1.2
Fundamentarea proiectării didactice pe achiziţiile anterioare ale elevilor
Identificarea şi corelarea elementelor de conţinut cu programa şcolară şi cu manualele. Corelarea timpilor de lecţii cu curba de efort a elevilor şi sarcinile de învăţare, programarea la timp, pe semestre,  în funcţie de structura anului şcolar, a activităţilor de învăţare, asigurând parcurgerea completă a conţinuturilor propuse.
1.3
Stabilirea strategiilor didactice optime
Formularea obiectivelor operaţionale în termeni de performanţă şi adecvaţi scopului urmărit. Utilizarea strategiilor didactice de tip activ-participative, formative, care transformă elevul într-un actor activ al propriei formări.
1.4
Elaborarea documentelor de proiecatare
Elaborarea proiectului didactic clar şi explicit , ţinând cont de următoarele repere: rigoare ştiinţifică, strategii activ-participative,obiective operaţionale corect formulate. Selectarea informaţiei pe criterii de esenţializare, corelând detaliile informaţionale cu particularităţile grupului instruit şi gradul de interes manifestat de elev.
1.5
Proiectarea activităţilor /experienţelor de învăţare care presupun utilizarea resurselor TIC
Facilitarea învăţării prin alegerea cu discernământ a materialelor didactice adaptate cu situaţiile concrete din clasă, în vederea asigurării unei instruiri eficiente (videoproiector, PC, AEL, Powerpoint, platformele educative, etc.).
1.6
Actualizarea documentelor de proiectare didactică
Compararea permanentă a situaţiei reale cu cea proiectată, din punctul de vedere al realizării planificării, adaptând şi reactualizând planificarea în conformitate cu situaţia reală şi situaţiile de învăţare existente
1.7
Proiectarea activităţii extracurriculare
Stabilirea acţiunilor în concordanţă cu nevoile educative ale colectivului de elevi.

2. REALIZAREA ACTIVITĂŢILOR DIDACTICE CURRICULARE

Nr.
crt.
Elemente de competenţă
Indicatori de performanţă
2.1
Organizarea şi dirijarea activităţilor de predare-învăţare
Modul de organizare a cunoştinţelor de transmis şi forma de transmitere .Creează condiţii optime în vederea receptării cunoştinţelor (material vizual relevant în cantitate suficientă). Există excesul de detalii , transmiterea cunoştinţelor făcându-se gradat, într-o succesiune logică.
2.2
Utilizarea materialelor didactice  adecvate
Facilitarea învăţării prin alegerea cu discernământ a materialelor didactice, adaptate cu situaţiile concrete din clasă, în vederea asigurării unei instruiri eficiente.
2.3
Integrarea şi utilizarea TIC
Corelarea mijloacelor didactice complementare moderne (TIC) cu conţinuturile de învăţare, astfel încât acestea să constituie un suport în procesul instructiv-educativ.
2.4
Identificarea şi valorificarea posibilităţilor de învăţare ale elevilor
Capacitatea de organizare a procesului de instruire în forme şi prin situaţii de învăţare adecvate posibilităţilor de învăţare ale elevilor.
2.5
Asigurarea formării competenţelor specifice disciplinei
Selectarea situaţiilor de învăţare care să asigure formarea competenţelor specifice disciplinei , fiecărui elev.
2.6
Elaborarea propunerilor şi conţinuturilor curriculumului la decizia şcolii (CDŞ)
Capacitatea de analiză a resurselor existente în şcoală , în vederea corelării acestor resurse cu curriculum-ul la decizia şcolii şi necesităţile elevilor. Discernământ în selectarea conţinutului curriculum-ului opţional , astfel încât acesta să răspundă obiectivelor propuse nevoilor şi timpului disponibil al elevului.

3. REALIZAREA  ACTIVITĂŢILOR DIDACTICE EXTRACURRICULARE

Nr.crt.
Elemente de competenţă
Indicatori de performanţă
3.1
Eficientizarea relaţiei profesor/familie
Calitatea şi periodicitatea legăturii cu familia în funcţie de obiectivul educativ urmărit şi de problemele apărute.
Capacitatea de a obţine informaţii relevante pentru familie, respectând cerinţele activităţii didactice.
3.2
Organizarea, coordonarea sau/şi implementarea activităţilor extracurriculare
Popularizarea prin intermediul mass-media a factorilor implicaţi în activităţi de parteneriat. Antrenarea grupurilor ţintă în desfăşurarea activităţii. Asigurarea bazei logistice pentru activităţile extraşcolare şi cursurile şcolare.
3.3
Implicarea partenerilor educaţionali – realizarea de parteneriate
Implicarea în acţiuni de promovarea a imaginii şcolii prin activităţi de parteneriat cu diferite instituţii publice şi de cultură, realizate pe plan local/judeţean/naţional.

4. EVALUAREA REZULTATELOR ÎNVĂŢĂRII

Nr.
crt.
Elemente de competenţă
Indicatori de performanţă
4.1
Elaborarea instrumentelor de evaluare
Selectarea conţinuturilor ce urmează a fi evaluate în funcţie de obiectivele evaluării.
Corelarea tipurilor de itemi cu natura obiectivelor şi conţinuturilor.
Creativitate în privinţa formatului ales, respectând particularităţile de vârstă ale elevilor, competenţele şi conţinuturile învăţării.
Decide asupra baremului şi condiţiilor de evaluare, astfel încât să se obţină o evaluare cât mai obiectivă.
4.2
Administrarea instrumentelor de evaluare
Asigurarea condiţiilor materiale necesare aplicării instrumentelor de evaluare,în vederea obţinerii unei evaluări obiective şi unitare a tuturor elevilor.
Consecvenţă în administrarea probelor de evaluare.
4.3
Aprecierea cantitativă şi calitativă a rezultatelor elevilor
Analiza ierarhică, pe colectivul de elevi şi procentul de itemi, a rezultatelor evaluării elevilor.
4.4
Notarea, interpretarea şi comunicarea rezultatelor evaluării
Valorificarea, după caz, a rezultatelor elevilor în scopul diagnozei sau selecţiei elevilor.
Capacitatea de analiză în vederea identificării (în urma observării în diverse situaţii) a stilului de învăţare a fiecărui elev.
Stabilirea strategiilor didactice adecvate.
4.5
Coordonarea şi completarea portofoliilor educaţionale ale elevilor
Capacitatea de valorificare a conţinuturilor evaluării în toate situaţiile existente într-un colectiv de elevi prin coordonarea şi completarea portofoliilor elevilor pe întreg cuprinsul activităţii instructiv-educative.

5. MANAGEMENTUL CLASEI DE ELEVI

Nr.
crt.
Elemente de competenţă
Indicatori de performanţă
5.1
Organizarea, coordonarea şi monitorizarea colectivelor de elevi
Numeşte, prin consultarea elevilor, liderul elevilor clasei, îi repartizează pe sarcini şi organizează împreună cu acesta , colectivul de elevi al clasei.
Recomandă directorului, spre aprobare, participarea organizată a elevilor la activităţi în cluburi şi asociaţii sportive, cultural-artistice şi ştiinţifice, în afara unităţii de învăţământ.
Proiectează, organizează şi desfăşoară activităţi educative de consiliere şi de orientare şcolară şi profesională, în funcţie de particularităţile colectivului de elevi.

5.2
Elaborarea de norme specifice clasei la care predă sau/şi este diriginte
Preia , pe bază de proces verbal sala de clasă în care îşi desfăşoară activitatea elevii cărora le este diriginte şi răspunde de păstrarea şi modernizarea acesteia urmăreşte frecvenţa elevilor, cercetează cauzele absenţelor unor elevi, motivează absenţele elevilor, pe baza certificatelor avizate de cabinetul medical al şcolii sau, după caz, eliberate de medicul de familie, precum şi în baza cererilor personale, motivate, ale părinţilor, aprobate de director.
Analizează, periodic, situaţia la învăţătură a elevilor, monitorizează îndeplinirea îndatoririlor şcolare de către toţi elevii, iniţiază cu consiliul clasei programe de consultaţii cu părinţii.
Sprijină organizarea şi desfăşurarea activităţilor elevilor în afara clasei şi a unităţii de învăţământ.
5.3
Gestionarea situaţiilor conflictuale în relaţiile profesori-elevi, elevi-elevi, profesor-familie
Colaborează cu profesorii clasei şi , după caz, cu consilierul şcolar, în vederea armonizării influenţelor educative şi pentru a asigura coeziunea  clasei de elevi.
Prezintă elevilor şi părinţilor, prevederile ROI  şi ROFUIP.
Informează în scris , familiile elevilor, în legătură cu situaţiile de corigenţă, sancţionări disciplinare, neîncheierea situaţiei şcolare sau repetenţie.
Capacitatea ridicată de a utiliza limbajul specific unor domenii conexe , de a culege şi structura informaţiile despre dezvoltarea şi evoluţia elevilor.
Construirea unor situaţii adecvate de lucru şi de comunicare în vederea facilitării schimbului de informaţii elev-elev şi cadru didactic – elev.
5.4
Tratarea diferenţiată a elevilor , în funcţie de nevoile lor specifice
Propune consiliului de administraţie acordarea de burse elevilor , în conformitate cu legislaţia în vigoare.
Organizează întâlniri şi discuţii cu părinţii, care se pot desfăşura pe grupe individuale sau în plen, se consultă cu aceştia în legătură cu cauzele şi măsurile care vizează progresul şcolar al copiilor lor, starea familială  a acestora.
Aplică un curriculum adaptat pentru elevii cu deficienţe(CES)
Tratează diferenţiat prin activităţi diferenţiate în cadrul orelor de curs elevii apţi pentru performanţa şcolară dar şi elevii cu ritm lent de învăţare.
5.5
Comunicarea profesor –elevi,utilizarea feedback-ului bidirecţional în comunicare
Corelarea modalităţilor de comunicare cu conţinutul informaţiei, particularităţile de vârstă şi individuale ale membrilor grupului instruit.
Eficienţa modalităţilor de comunicare.
Identificarea modalităţilor de comunicare adecvate situaţiilor concrete , în vederea realizării scopului educaţional.

6. MANAGEMENTUL CARIEREI ŞI AL DEZVOLTĂRII PERSONALE

Nr.
crt.
Elemente de competenţă
Indicatori de performanţă
6.1
Identificarea nevoilor proprii de dezvoltare
Obiectivitatea în autoevaluare şi identificarea necesarului de autoinstruire, în funcţie de dinamica informaţiei în domeniu.
6.2
Participarea la activităţi metodice,strategii de formare/cursuri de perfecţionare/grade didactice, manifestări ştiinţifice
Identifică sursele de informare astfel încât să acopere nevoile de dezvoltare personale, manifestă interes pentru dezvoltarea profesională individuală, consecvenţă în procesul de autoinstruire.
Participarea la cursuri de formare organizate de CCD şi alte instituţii care au competenţe în dezvoltarea resurselor umane.
6.3
Aplicarea cunoştinţelor / abilităţilor / competenţelor dobândite
Exersarea deprinderilor în vederea desfăşurării activităţii la nivelul de calitate propus.
Capacitate ridicată de a utiliza aspecte metodice şi pedagogice, tehnici informatizate în procesul instructiv-educativ.


7. CONTRIBUŢIA LA DEZVOLTAREA INSTITUŢIONALĂ ŞI LA PROMOVAREA IMAGINII UNITĂŢII ŞCOLARE

Nr.
crt.
Elemente de competenţă
Indicatori de performanţă
7.1
Implicarea în realizarea ofertei educaţionale
Manifestă interes pentru realizarea ofertei educaţionale a şcolii şi se implică direct în stabilirea obiectivelor strategice de dezvoltare a şcolii.

7.2
Promovarea ofertei educaţionale şi a sistemului de valori al unităţii de învăţământ la nivelul comunităţii locale
Promovarea ofertei educaţionale şi a sistemului de valori al unităţii de învăţământ la nivelul comunităţii, locale prin intermediul rezultatelor obţinute la clasă sau la olimpiade şi concursuri şcolare, proiecte educative.
Contribuie la îmbunătăţirea site-ului şcolii.

7.3
Facilitarea procesului de cunoaştere , înţelegere, însuşire şi respectare a regulilor sociale
Selectarea de modele sociale relevante pentru sistemul de valori al societăţii.
Analiza situaţiilor în care apar astfel de modele pentru crearea unui sistem propriu  de valori al elevului.

7.4
Participarea şi implicarea în procesul decizional în cadrul instituţiei şi la elaborarea şi implementarea proiectului instituţional

Implicarea şi derularea proiectelor şi parteneriatelor.




II. ALTE ATRIBUŢII

    ÎN FUNCŢIE DE NEVOILE SPECIFICE ALE UNITĂŢII DE ÎNVĂŢĂMÂNT, SALARIATUL ESTE OBLIGAT SĂ ÎNDEPLINEASCĂ ŞI ALTE SARCINI REPARTIZATE DE ANGAJATOR, PRECUM ŞI SĂ RESPECTE NORMELE, PROCEDURILE DE SĂNĂTATE ŞI SECURITATE A MUNCII, DE PSI ŞI ISU, ÎN CONDIŢIILE LEGII:
·         să își exercite calitatea de membru al consiliului de administrație al unității dacă este ales în acesta conform prevederilor legale;
·         să participe activ la implementarea procedurilor SSM și SU în unitate;
    _______________________________________________________________
    _______________________________________________________________

    ATRIBUŢIILE RESPONSABILULUI DE COMISIE/CATEDRĂ ŞI ALE ALTOR COMISII FUNCŢIONALE DIN ŞCOALĂ SUNT PREVĂZUTE ÎN PREZENTA FIŞĂ:
·         să coordoneze corespunzător comisiile în care este numit responsabil de către conducerea unității prin decizie a directorului;
·         să popularizeze în unitate sau în afara acesteia, prin mijloacele specifice (platforme informatice dedicate, rapoarte, notificări, etc.), rezultatele muncii în comisia pe care o coordonează;
·         să participe la toate ședințele comisiilor în care este numit membru de către conducerea unității prin decizie a directorului;
    _______________________________________________________________
    _______________________________________________________________

    RĂSPUNDEREA DISCIPLINARĂ:
    Neîndeplinirea sarcinilor de serviciu sau îndeplinirea lor în mod necorespunzător atrage după sine diminuarea calificativului şi/sau sancţionarea disciplinară, conform prevederilor legii.

                   Director,
    (nume, semnătură, ştampilă)

                                                           Semnătura titularului de luare la cunoştinţă:
                                                           ..........................................................


    Data: ................................

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu