la Metodologia de evaluare anuală a
activităţii personalului didactic şi didactic auxiliar
FIŞA CADRU A POSTULUI - CADRU DIDACTIC ÎN
ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR
În temeiul Legii educaţiei naţionale nr.
1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, în temeiul contractului
individual de muncă înregistrat în Registrul general de evidenţă a salariaţilor
cu numărul _____, se încheie astăzi,__.__.____, prezenta fişă a postului:
Numele şi prenumele
......................................................
Specialitatea:
..................................................................
Denumirea postului:
........................................................
Decizia de numire:
..........................................................
Încadrarea:
titular/suplinitor/cadru didactic asociat
Număr de ore sarcini de
serviciu: ....................................
Număr ore de predare:
...................................................
Profesor diriginte la
clasa: ...............................................
Cerinţe:
- studii:
......................................................................................
......................................................................................
- studii specifice
postului ................................................
- vechime
......................................................................
- grad didactic
...............................................................
Relaţii profesionale:
- ierarhice de
subordonare: director; director adjunct; responsabil comisie metodica/catedra;
- de colaborare: cu
personalul didactic, didactic auxiliar, personalul unităţii de învăţământ;
- de reprezentare a
unităţii şcolare la activităţi/concursuri/festivaluri etc. la care participa ca
delegat.
I.
ATRIBUŢII SPECIFICE POSTULUI
1. PROIECTAREA ACTIVITĂŢII
Nr.
crt.
|
Elemente
de competenţă
|
Indicatori
de performanţă
|
1.1
|
Analiza curriculumului şcolar
|
Identificarea aspectelor interdisciplinare în cadrul
ariei curriculare specifice. Corelarea conţinutului disciplinei de învăţământ
şi a activităţilor de învăţare cu obiectivele urmărite, prevederile programei
şi timpul de învăţare.
|
1.2
|
Fundamentarea proiectării didactice pe achiziţiile
anterioare ale elevilor
|
Identificarea şi corelarea elementelor de conţinut
cu programa şcolară şi cu manualele. Corelarea timpilor de lecţii cu curba de
efort a elevilor şi sarcinile de învăţare, programarea la timp, pe
semestre, în funcţie de structura
anului şcolar, a activităţilor de învăţare, asigurând parcurgerea completă a
conţinuturilor propuse.
|
1.3
|
Stabilirea strategiilor didactice optime
|
Formularea obiectivelor operaţionale în termeni de
performanţă şi adecvaţi scopului urmărit. Utilizarea strategiilor didactice
de tip activ-participative, formative, care transformă elevul într-un actor
activ al propriei formări.
|
1.4
|
Elaborarea documentelor de proiecatare
|
Elaborarea proiectului didactic clar şi explicit ,
ţinând cont de următoarele repere: rigoare ştiinţifică, strategii
activ-participative,obiective operaţionale corect formulate. Selectarea
informaţiei pe criterii de esenţializare, corelând detaliile informaţionale
cu particularităţile grupului instruit şi gradul de interes manifestat de
elev.
|
1.5
|
Proiectarea activităţilor /experienţelor de învăţare
care presupun utilizarea resurselor TIC
|
Facilitarea învăţării prin alegerea cu discernământ
a materialelor didactice adaptate cu situaţiile concrete din clasă, în
vederea asigurării unei instruiri eficiente (videoproiector, PC, AEL, Powerpoint,
platformele educative, etc.).
|
1.6
|
Actualizarea documentelor de proiectare didactică
|
Compararea permanentă a situaţiei reale cu cea
proiectată, din punctul de vedere al realizării planificării, adaptând şi
reactualizând planificarea în conformitate cu situaţia reală şi situaţiile de
învăţare existente
|
1.7
|
Proiectarea activităţii extracurriculare
|
Stabilirea acţiunilor în concordanţă cu nevoile
educative ale colectivului de elevi.
|
2. REALIZAREA ACTIVITĂŢILOR DIDACTICE CURRICULARE
Nr.
crt.
|
Elemente
de competenţă
|
Indicatori
de performanţă
|
2.1
|
Organizarea şi dirijarea activităţilor de
predare-învăţare
|
Modul de organizare a cunoştinţelor de transmis şi
forma de transmitere .Creează condiţii optime în vederea receptării
cunoştinţelor (material vizual relevant în cantitate suficientă). Există
excesul de detalii , transmiterea cunoştinţelor făcându-se gradat, într-o
succesiune logică.
|
2.2
|
Utilizarea materialelor didactice adecvate
|
Facilitarea învăţării prin alegerea cu discernământ
a materialelor didactice, adaptate cu situaţiile concrete din clasă, în
vederea asigurării unei instruiri eficiente.
|
2.3
|
Integrarea şi utilizarea TIC
|
Corelarea mijloacelor didactice complementare
moderne (TIC) cu conţinuturile de învăţare, astfel încât acestea să
constituie un suport în procesul instructiv-educativ.
|
2.4
|
Identificarea şi valorificarea posibilităţilor de
învăţare ale elevilor
|
Capacitatea de organizare a procesului de instruire
în forme şi prin situaţii de învăţare adecvate posibilităţilor de învăţare
ale elevilor.
|
2.5
|
Asigurarea formării competenţelor specifice
disciplinei
|
Selectarea situaţiilor de învăţare care să asigure
formarea competenţelor specifice disciplinei , fiecărui elev.
|
2.6
|
Elaborarea propunerilor şi conţinuturilor
curriculumului la decizia şcolii (CDŞ)
|
Capacitatea de analiză a resurselor existente în
şcoală , în vederea corelării acestor resurse cu curriculum-ul la decizia
şcolii şi necesităţile elevilor. Discernământ în selectarea conţinutului
curriculum-ului opţional , astfel încât acesta să răspundă obiectivelor
propuse nevoilor şi timpului disponibil al elevului.
|
3. REALIZAREA
ACTIVITĂŢILOR DIDACTICE EXTRACURRICULARE
Nr.crt.
|
Elemente
de competenţă
|
Indicatori
de performanţă
|
3.1
|
Eficientizarea relaţiei profesor/familie
|
Calitatea şi periodicitatea legăturii cu familia în
funcţie de obiectivul educativ urmărit şi de problemele apărute.
Capacitatea de a obţine informaţii relevante pentru
familie, respectând cerinţele activităţii didactice.
|
3.2
|
Organizarea, coordonarea sau/şi implementarea
activităţilor extracurriculare
|
Popularizarea prin intermediul mass-media a
factorilor implicaţi în activităţi de parteneriat. Antrenarea grupurilor
ţintă în desfăşurarea activităţii. Asigurarea bazei logistice pentru
activităţile extraşcolare şi cursurile şcolare.
|
3.3
|
Implicarea partenerilor educaţionali – realizarea de
parteneriate
|
Implicarea în acţiuni de promovarea a imaginii
şcolii prin activităţi de parteneriat cu diferite instituţii publice şi de
cultură, realizate pe plan local/judeţean/naţional.
|
4. EVALUAREA REZULTATELOR ÎNVĂŢĂRII
Nr.
crt.
|
Elemente
de competenţă
|
Indicatori
de performanţă
|
4.1
|
Elaborarea instrumentelor de evaluare
|
Selectarea conţinuturilor ce urmează a fi evaluate
în funcţie de obiectivele evaluării.
Corelarea tipurilor de itemi cu natura obiectivelor
şi conţinuturilor.
Creativitate în privinţa formatului ales, respectând
particularităţile de vârstă ale elevilor, competenţele şi conţinuturile
învăţării.
Decide asupra baremului şi condiţiilor de evaluare,
astfel încât să se obţină o evaluare cât mai obiectivă.
|
4.2
|
Administrarea instrumentelor de evaluare
|
Asigurarea condiţiilor materiale necesare aplicării
instrumentelor de evaluare,în vederea obţinerii unei evaluări obiective şi
unitare a tuturor elevilor.
Consecvenţă în administrarea probelor de evaluare.
|
4.3
|
Aprecierea cantitativă şi calitativă a rezultatelor
elevilor
|
Analiza ierarhică, pe colectivul de elevi şi
procentul de itemi, a rezultatelor evaluării elevilor.
|
4.4
|
Notarea, interpretarea şi comunicarea rezultatelor
evaluării
|
Valorificarea, după caz, a rezultatelor elevilor în
scopul diagnozei sau selecţiei elevilor.
Capacitatea de analiză în vederea identificării (în
urma observării în diverse situaţii) a stilului de învăţare a fiecărui elev.
Stabilirea strategiilor didactice adecvate.
|
4.5
|
Coordonarea şi completarea portofoliilor
educaţionale ale elevilor
|
Capacitatea de valorificare a conţinuturilor
evaluării în toate situaţiile existente într-un colectiv de elevi prin
coordonarea şi completarea portofoliilor elevilor pe întreg cuprinsul
activităţii instructiv-educative.
|
5. MANAGEMENTUL CLASEI DE ELEVI
Nr.
crt.
|
Elemente
de competenţă
|
Indicatori
de performanţă
|
5.1
|
Organizarea, coordonarea şi monitorizarea
colectivelor de elevi
|
Numeşte, prin consultarea elevilor, liderul elevilor
clasei, îi repartizează pe sarcini şi organizează împreună cu acesta ,
colectivul de elevi al clasei.
Recomandă directorului, spre aprobare, participarea
organizată a elevilor la activităţi în cluburi şi asociaţii sportive,
cultural-artistice şi ştiinţifice, în afara unităţii de învăţământ.
Proiectează, organizează şi desfăşoară activităţi
educative de consiliere şi de orientare şcolară şi profesională, în funcţie
de particularităţile colectivului de elevi.
|
5.2
|
Elaborarea de norme specifice clasei la care predă
sau/şi este diriginte
|
Preia , pe bază de proces verbal sala de clasă în
care îşi desfăşoară activitatea elevii cărora le este diriginte şi răspunde
de păstrarea şi modernizarea acesteia urmăreşte frecvenţa elevilor,
cercetează cauzele absenţelor unor elevi, motivează absenţele elevilor, pe
baza certificatelor avizate de cabinetul medical al şcolii sau, după caz,
eliberate de medicul de familie, precum şi în baza cererilor personale, motivate,
ale părinţilor, aprobate de director.
Analizează, periodic, situaţia la învăţătură a
elevilor, monitorizează îndeplinirea îndatoririlor şcolare de către toţi
elevii, iniţiază cu consiliul clasei programe de consultaţii cu părinţii.
Sprijină organizarea şi desfăşurarea activităţilor
elevilor în afara clasei şi a unităţii de învăţământ.
|
5.3
|
Gestionarea situaţiilor conflictuale în relaţiile
profesori-elevi, elevi-elevi, profesor-familie
|
Colaborează cu profesorii clasei şi , după caz, cu
consilierul şcolar, în vederea armonizării influenţelor educative şi pentru a
asigura coeziunea clasei de elevi.
Prezintă elevilor şi părinţilor, prevederile
ROI şi ROFUIP.
Informează în scris , familiile elevilor, în
legătură cu situaţiile de corigenţă, sancţionări disciplinare, neîncheierea
situaţiei şcolare sau repetenţie.
Capacitatea ridicată de a utiliza limbajul specific
unor domenii conexe , de a culege şi structura informaţiile despre
dezvoltarea şi evoluţia elevilor.
Construirea unor situaţii adecvate de lucru şi de
comunicare în vederea facilitării schimbului de informaţii elev-elev şi cadru
didactic – elev.
|
5.4
|
Tratarea diferenţiată a elevilor , în funcţie de
nevoile lor specifice
|
Propune consiliului de administraţie acordarea de
burse elevilor , în conformitate cu legislaţia în vigoare.
Organizează întâlniri şi discuţii cu părinţii, care
se pot desfăşura pe grupe individuale sau în plen, se consultă cu aceştia în
legătură cu cauzele şi măsurile care vizează progresul şcolar al copiilor
lor, starea familială a acestora.
Aplică un curriculum adaptat pentru elevii cu
deficienţe(CES)
Tratează diferenţiat prin activităţi diferenţiate în
cadrul orelor de curs elevii apţi pentru performanţa şcolară dar şi elevii cu
ritm lent de învăţare.
|
5.5
|
Comunicarea profesor –elevi,utilizarea feedback-ului
bidirecţional în comunicare
|
Corelarea modalităţilor de comunicare cu conţinutul
informaţiei, particularităţile de vârstă şi individuale ale membrilor
grupului instruit.
Eficienţa modalităţilor de comunicare.
Identificarea modalităţilor de comunicare adecvate
situaţiilor concrete , în vederea realizării scopului educaţional.
|
6. MANAGEMENTUL CARIEREI ŞI AL DEZVOLTĂRII PERSONALE
Nr.
crt.
|
Elemente
de competenţă
|
Indicatori
de performanţă
|
6.1
|
Identificarea nevoilor proprii de dezvoltare
|
Obiectivitatea în autoevaluare şi identificarea
necesarului de autoinstruire, în funcţie de dinamica informaţiei în domeniu.
|
6.2
|
Participarea la activităţi metodice,strategii de
formare/cursuri de perfecţionare/grade didactice, manifestări ştiinţifice
|
Identifică sursele de informare astfel încât să
acopere nevoile de dezvoltare personale, manifestă interes pentru dezvoltarea
profesională individuală, consecvenţă în procesul de autoinstruire.
Participarea la cursuri de formare organizate de CCD
şi alte instituţii care au competenţe în dezvoltarea resurselor umane.
|
6.3
|
Aplicarea cunoştinţelor / abilităţilor / competenţelor
dobândite
|
Exersarea deprinderilor în vederea desfăşurării
activităţii la nivelul de calitate propus.
Capacitate ridicată de a utiliza aspecte metodice şi
pedagogice, tehnici informatizate în procesul instructiv-educativ.
|
7. CONTRIBUŢIA LA DEZVOLTAREA INSTITUŢIONALĂ ŞI LA
PROMOVAREA IMAGINII UNITĂŢII ŞCOLARE
Nr.
crt.
|
Elemente
de competenţă
|
Indicatori
de performanţă
|
7.1
|
Implicarea în realizarea ofertei educaţionale
|
Manifestă interes pentru realizarea ofertei
educaţionale a şcolii şi se implică direct în stabilirea obiectivelor
strategice de dezvoltare a şcolii.
|
7.2
|
Promovarea ofertei educaţionale şi a sistemului de
valori al unităţii de învăţământ la nivelul comunităţii locale
|
Promovarea ofertei educaţionale şi a sistemului de
valori al unităţii de învăţământ la nivelul comunităţii, locale prin
intermediul rezultatelor obţinute la clasă sau la olimpiade şi concursuri
şcolare, proiecte educative.
Contribuie la îmbunătăţirea site-ului şcolii.
|
7.3
|
Facilitarea procesului de cunoaştere , înţelegere,
însuşire şi respectare a regulilor sociale
|
Selectarea de modele sociale relevante pentru
sistemul de valori al societăţii.
Analiza situaţiilor în care apar astfel de modele
pentru crearea unui sistem propriu de
valori al elevului.
|
7.4
|
Participarea şi implicarea în procesul decizional în
cadrul instituţiei şi la elaborarea şi implementarea proiectului
instituţional
|
Implicarea şi derularea proiectelor şi
parteneriatelor.
|
II. ALTE ATRIBUŢII
ÎN FUNCŢIE DE NEVOILE SPECIFICE ALE
UNITĂŢII DE ÎNVĂŢĂMÂNT, SALARIATUL ESTE OBLIGAT SĂ ÎNDEPLINEASCĂ ŞI ALTE
SARCINI REPARTIZATE DE ANGAJATOR, PRECUM ŞI SĂ RESPECTE NORMELE, PROCEDURILE DE
SĂNĂTATE ŞI SECURITATE A MUNCII, DE PSI ŞI ISU, ÎN CONDIŢIILE LEGII:
·
să își exercite calitatea de
membru al consiliului de administrație al unității dacă este ales în acesta
conform prevederilor legale;
·
să participe activ la
implementarea procedurilor SSM și SU în unitate;
_______________________________________________________________
_______________________________________________________________
ATRIBUŢIILE RESPONSABILULUI DE
COMISIE/CATEDRĂ ŞI ALE ALTOR COMISII FUNCŢIONALE DIN ŞCOALĂ SUNT PREVĂZUTE ÎN
PREZENTA FIŞĂ:
·
să coordoneze corespunzător
comisiile în care este numit responsabil de către conducerea unității prin
decizie a directorului;
·
să popularizeze în unitate sau
în afara acesteia, prin mijloacele specifice (platforme informatice dedicate,
rapoarte, notificări, etc.), rezultatele muncii în comisia pe care o
coordonează;
·
să participe la toate ședințele
comisiilor în care este numit membru de către conducerea unității prin decizie
a directorului;
_______________________________________________________________
_______________________________________________________________
RĂSPUNDEREA DISCIPLINARĂ:
Neîndeplinirea
sarcinilor de serviciu sau îndeplinirea lor în mod necorespunzător atrage după
sine diminuarea calificativului şi/sau sancţionarea disciplinară, conform
prevederilor legii.
Director,
(nume, semnătură, ştampilă)
Semnătura titularului de luare la cunoştinţă:
..........................................................
Data:
................................
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu