Avizat,
Director,
FISA POSTULUI
CONTABIL ŞEF
A. Denumirea
postului: Contabil şef
B. Nivelul
postului: execuţie
C. Scopul
principal al postului:
a) gestionarea
resurselor financiare
b) punerea
în executare a legilor şi a celorlalte acte normative privind politica bugetara
D. Identificarea postului:
a)
denumire: Contabil şef
b)
grad profesional al ocupaţiei postului: Personal nedidactic
c)
nivelul studiilor: superioare
E. Vechimea
în muncă: minim 5 ani
F. Conditii
specifice privind ocuparea postului:
a)
Studii de specialitate: superioare + master în audit financiar contabil
b)
Experienta in domeniul contabil - contabilitatea instituțiilor bugetare
c)
Cunostinte de operare/programare pe calculator (necesitate si
nivel) cooperare /nivel superior
d)
Abilitati, calitati si aptitudini necesare: experienta in
domeniul contabil capacitatea de a evalua si de a examina cu usurinta starea de
fapt a politicii bugetare, dinamism, receptivitate, corectitudine, exigenta si
obiectivitate
G. Atributii:
1. Coordonează primirea, verificarea şi înaintarea centralizată
a bilanţurilor contabile şi a celorlalte anexe la bilanţ de la unităţile
şcolare pe care le coordonează inclusiv a situaţiilor financiare pentru propria
unitate în condiţiile şi termenele prevăzute, la compartimentul contabilitate
al I.S.J. Buzau
2. Dispune
întocmirea şi ulterior verificarea şi prezentarea centralizată la I.S .J. Buzau a diverselor
situaţii solicitate de compartimentele funcţionale din cadrul I.S.J. Buzău
pentru toate unităţile şcolare pe care le coordonează;
3. Angajează
unitatea şcolară, alături de director, în orice acţiune patrimonială;
4. Reprezintă
unitatea, alături de directorul acestuia, în relaţiile cu agenţii economici, în
cazul încheierii contractelor economice în conformitate cu legislaţia în
vigoare;
5. Organizează
şi exercită viza de control financiar preventiv în conformitate cu prevederile
legale;
6. Întocmeşte
planurile de venituri şi cheltuieli bugetare, extrabugetare la termenele şi în
condiţiile stabilite de lege;
7. Întocmeşte
corespondenţa privind virările, transferurile, deblocările de credite şi
necesarul de credite suplimentare;
8. Urmăreşte
încadrarea strictă în creditele aprobate pe toate coordonatele clasificaţiei
bugetare;
9. Coordonează
şi îndrumă întreaga activitate financiar contabilă a unităţii;
10. Efectuează
operaţiunile contabile, atât sintetice, cât şi analitic, şi are în vedere ca
evidenţa să fie ţinută la zi;
11. Întocmeşte
acte justificative şi documente contabile cu respectarea formularelor şi
regulilor de alcătuire şi completare în vigoare;
12. Întocmeşte
formele pentru efectuarea încasărilor şi plăţilor în numerar sau prin conturi
bancare;
13. Coordonează
şi verifică activitatea desfăşurată la casieria unităţii;
14. Organizează
inventarierea valorilor materiale şi băneşti, instruirea personalului în
vederea efectuării corecte a operaţiunii de inventariere;
15. Verifică
centralizatorul de inventariere, documentaţia de transfer şi casarea bunurilor;
16. Verifică
şi regularizează diferenţele de inventar şi le înregistrează în evidenţele
contabile;
17. Instruieşte
şi controlează periodic personalul care gestionează valorile materiale;
18. Constituie
contracte de garanţie pentru gestionari şi urmăreşte modul de formare al
garanţiilor materiale;
19. Întocmeşte
şi execută planurile de salarii în conformitate cu statul de funcţii al
unităţii;
20. Urmăreşte
aplicarea şi respectarea dispoziţiilor legale privind salarizarea şi drepturile
personalului didactic şi tehnic – administrativ;
21. Întocmeşte
dările de seamă contabile şi cele statistice, precum şi contul de execuţie
bugetară, lunar, trimestrial şi anual;
22. Verifică
ştatele de plată, indemnizaţiile de concediu, bursele;
23. Verifică
legalitatea trecerii pe cheltuieli a unor sume, în limitele de competenţă
stabilite de lege;
24. Verifică
documentele privind închirierea spaţiilor;
25. Fundamentează
necesarul de credite având în vedere necesităţile din unitate;
26. Urmăreşte
modul de aprovizionare şi distribuire a materialelor în unitate;
27. Întocmeşte
referat şi îl supune aprobării privind componenţa comisiilor de recepţie, atât
pentru bunuri intrate în unitate, cât şi pentru materiale;
28. Întocmeşte
notele contabile în baza actelor justificative pe surse de finanţare;
29. Înregistrează
notele contabile în fişe sintetice şi analitice;
30. Realizează
balanţele sintetice lunare pe calculator pentru bugetul local, venituri proprii
şi sponsorizări şi le înaintează Inspectoratului Şcolar;
31. Creează
baza de date în calculator privind patrimoniul unităţii atât pe coduri conform
Legii nr. 15/1994, cât şi pe locuri de folosinţă (cabinete, laboratoare);
32. Întocmeşte
lunar balanţe de verificare pe solduri şi rulaje, pe surse de finanţare;
33. Întocmeşte
balanţa analitică trimestrială pentru obiecte de inventar, anual pentru
mijloace fixe şi lunar pentru materiale şi ambalaje;
34. Întocmeşte
pentru fiecare gestionar, fişa cu garanţiile materiale, şi lunar, întocmeşte
balanţa analitică cu soldurile acestora;
35. Întocmeşte
fişe contabile pentru fiecare obiect de inventar sau mijloc fix;
36. Întocmeşte
fişe contabile cu materiale aprovizionate;
37. Înregistrează
lunar consumurile de materiale în baza bonurilor de consum;
38. Clasează
şi păstrează toate actele justificative de cheltuieli, documentele contabile,
fişe, balanţe de verificare;
39. Îndeplineşte
orice sarcină cu caracter contabil financiar dată de directorul unităţii
şcolare sau stipulate, expres, în acte normative;
40. Întocmeste
situatiile statistice cu datele necesare din documentele pe care le detine si
le prezinta directorului;
41. Pastreaza
secretul profesional si confidentialitatea lucrarilor;
42. Prezentele
atributii nu sunt limitative, putand fi completate si cu alte dispozitii emise
de către directorul unităţii de învăţământ.
H. Delegare
de atributii: pe timpul concediului de odihna, concediului medical sau in
alte situatii neprevazute, va fi inlocuit de doamna Costea Georgeta, secretara unităţii
de învăţământ.
I. Limite de
competenta: conduce evidenta platitor in conditiile legii, alte
atributii stabilite de legile fiscale, in conformitate cu atributiile stabilite
si atributii de casierie.
J. Sfera
relationala:
INTERN
a)
Relatii ierarhice:
director
contabil
şef al Inspectoratului Şcolar al Judeţului Buzău
director
economic/inspector contabil al Primăriei Glodeanu Sărat
Relatii
functionale: compartiment financiar contabil
de colaborare – compartiment contabilitate al
I.S.J.Buzău
compartiment
salarizare al I.S.J. Buzău
oficiul juridic al I.S.J. Buzău
compartimentul contabilitate al
Primăriei Glodeanu sărat
Trezorerie
toate compartimentele din unitate
b)
Relatii de reprezentare: reprezinta compartimentul in relatia
cu alte autoritati si institutii publice
EXTERN
a)
Cu persoane fizice si juridice: Trezoreria Mun. Buzau/Trezoreria
orașului Pogoanele, I.S.J. Buzău, Directia Generala a Finantelor Publice Buzau,
Directia Judeteana de Statistica Buzau, AJOFM Buzau, Inspectoratul Teritorial
de Munca Buzau si cu persoane juridice private care-si desfasoara activitatea
pe raza administrativ-teritoriala a comunei Glodeanu Sarat
Neîndeplinirea sau
îndeplinirea necorespunzătoare a sarcinilor de serviciu, stabilite prin fişa
postului, atrage după sine sancţionarea legală.
În
funcţie de nevoile specifice ale unităţii de învăţământ, salariatul se obligă
să îndeplinească şi alte sarcini repartizate de angajator, în condiţiile legii.
Întocmit
de:
Numele şi
prenumele:
Funcţia:
Semnătura: ___________
Data întocmirii:
Luat la cunoştinţă de către ocupantul postului,
Numele şi prenumele:
Semnătura: ___________
Data întocmirii:
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu